Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("COGNEMENT")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 94

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

DIE BEWERTUNG DER KLOPFFESTIGKEIT VON KRAFTGASEN MITTELS DER METHANZAHL UND DEREN PRAKTISCHE ANWENDUNG BEI GASMOTOREN = EVALUATION DE LA RESISTANCE AU COGNEMENT DES CARBURANTS GAZEUX AU MOYEN DE L'INDICE DE METHANE ET LEUR UTILISATION PRATIQUE DANS LES MOTEURS A GAZCHRISTOPH K; CARTELLIERI W; PFEIFER U et al.1972; MOTORTECH. Z.; DTSCH.; DA. 1972; VOL. 33; NO 10; PP. 391-403; ABS. ANGL.; BIBL. 23 REF.Serial Issue

UNTERSUCHUNGEN UEBER DAS SELBSTENTZUENDUNGS-, KLOPF- UND RAUCHVERHALTEN VON KRAFTSTOFFEN = ETUDES SUR LE COMPORTEMENT A L'AUTO-ALLUMAGE, AU COGNEMENT ET A LA PRODUCTION DE FUMEE DES CARBURANTSHARDENBERG H.1975; MOTORTECH. Z.; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 36; NO 1; PP. 10-16; ABS. ANGL.; BIBL. 15 REF.Article

ANALYSES OF THE DIESEL COMBUSTION PROCESS BASED ON VARYING DELAY MECHANISM. II. EFFECT OF PILOT INJECTION = ANALYSE DU PROCESSUS DE COMBUSTION DANS UN MOTEUR DIESEL, UTILISANT LA VARIATION DU RETARD A L'ALLUMAGE. II. EFFETS DE L'INJECTION SECONDAIREIKEGAMI M; MIWA K.1975; BULL. J.S.M.E.; JAP.; DA. 1975; VOL. 18; NO 116; PP. 177-184; BIBL. 8 REF.Article

INFLUENCE DU RAPPORT DE COMPRESSION SUR LE COGNEMENT LORS DE LA COMBUSTION DANS LES MOTEURS A CYCLE D'OTTOPERETZ D.1972; BUL. INST. POLITEH. IASI, 4; ROMAN.; DA. 1972; VOL. 18; NO 1-2; PP. 95-99; ABS. ALLEM.; BIBL. 7 REF.Serial Issue

KNOCK LIMITS AND PERFORMANCE OF SOME GASEOUS FUELS IN A SUPERCHARGED SPARK-IGNITION ENGINEANNAND WJD; SULAIMAN SJ.1970; INSTIT. MECH. ENGRS, PROC.; G.B.; DA. 1970; VOL. 185; PART 1; PP. 857-867 (13 P.); BIBL. 22 REF.Serial Issue

BREVET. DISPOSITIF, BASE SUR L'UTILISATION DE SONDES D'IONISATION, POUR DETECTER LE PHENOMENE DE CLIQUETIS DANS LES MOTEURS A COMBUSTION INTERNE A ALLUMAGE COMMANDE1980; ; FRA; DA. 1980-04-11; FR/A1/2.433.105; DEP.79-20481/1979-08-10; PR. IT/26.739 A-78/1978-08-11Patent

BREVET. DISPOSITIF DETECTEUR DE CLIQUETIS, UTILISANT DES SENSEURS DE TEMPERATURE ET ASSOCIE A UN MOTEUR A COMBUSTION INTERNE A ALLUMAGE COMMANDE. MOTEUR EQUIPE DE CE DISPOSITIF1980; ; FRA; DA. 1980-04-11; FR/A1/2.433.104; DEP.79-20480/1979-08-10; PR. IT/1978-08-11Patent

TURNOVER OF GAS ENGINES INCREASES = LA REMONTEE DES MOTEURS A GAZCODLING N.1973; ENERGY INTERNATION.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 4; PP. 30-32Serial Issue

DAS MAHLE-KI-METER ZUR QUANTITATIVEN BESTIMMUNG DER KLOPFINTENSITAET = APPAREIL DE MESURE DE LA SOCIETE MAHLE POUR LA DETERMINATION QUANTITATIVE DE L'INTENSITE DU CLIQUETISBETZ G; ZELLBECK H.1983; MTZ - MOTORTECHNISCHE ZEITSCHRIFT; ISSN 0024-8525; DEU; DA. 1983; VOL. 44; NO 6; PP. 231-234; ABS. ENG; BIBL. 8 REF.Article

DETONAZIONE AD ALTA VELOCITA E DANNI NEI MOTORI AD ACCENSIONE COMANDACTA. = COGNEMENT A GRANDE VITESSE ET DOMMAGES EN RESULTANT SUR LES MOTEURS A ALLUMAGE PAR ETINCELLECORNETTI GM; DE CRISTOFARO F; GOZZELINO R et al.1977; A.T.A.; ITAL.; DA. 1977; VOL. 30; NO 6; PP. 275-283; BIBL. 22 REF.Article

Sviluppi della strumentazione per il rilievo della combustione detonante su motori commerciali: interpretati attraverso l'esame di scritti originali apparsi sull'argomento = Développement de l'instrumentation pour la détection du cognement dans les moteurs commerciaux: interprétation à travers l'examen des publications originales sur le sujet = Development of the instrumentation for the knock detection in commercial engines: interpretation through the examination of original publications on the subjectARRIGONI, V.Rivista dei Combustibili. 1984, Vol 38, Num 2, pp 42-52, issn 0370-5463Article

KNOCK-INDUCED CAVITY RESONANCES IN OPEN CHAMBER DIESEL ENGINESHICKLING R; FELDMAIER DA; SUNG SH et al.1979; J. ACOUST. SOC. AMER.; USA; DA. 1979; VOL. 65; NO 6; PP. 1474-1479; BIBL. 7 REF.Article

The knock severity index―A proposal for a knock classification methodKLIMSTRA, J.SAE transactions. 1984, Vol 93, Num 5, pp 5.839-5.846, issn 0096-736XArticle

Thermal combustion modeling ― Theoretical and experimental investigation of the knocking processMALY, R; ZIEGLER, G.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 3, pp 2569-2602, issn 0096-736XArticle

MEASURING HIGH-SPEED KNOCK.1977; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 85; NO 5; PP. 26-29Article

KNOCK CONTROL IN COMMERCIAL SPARK IGNITION ENGINESFERRARI G.sdISATA 81. ANNIVERSARY INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON AUTOMOTIVE TECHNOLOGY AND AUTOMATION. 10/1981/STOCKHOLM; GBR; CROYDON: AUTOMOTIVE AUTOMATION; DA. S.D.; 12 P.; BIBL. 16 REF.Conference Paper

UN ALLUMAGE ANTI-CLIQUETIS POUR MOTEUR A RAPPORT VOLUMETRIQUE ELEVEFESTE JP.1980; ELECTRON. APPL. INDUSTR.; FRA; DA. 1980; NO 286; PP. 40-43Article

ROLE OF LEAD ANTIKNOCKS IN MODERN GASOLINESPAHNKE AJ; BETTONEY WE.1971; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1971; VOL. 80; NO PART 4; PP. 2782-2805; BIBL. 2 P. 1/2Serial Issue

PREDICTION OF SLOSHING LOADS IN LNG SHIPS = PREVISION DE CHARGES DE COGNEMENT DANS LES METHANIERSPECK JC; JEAN P.1982; GASTECH 81. LNG-LPG CONFERENCE. 8/1981-10-20/HAMBURG; GBR; RICKMANSWORTH: GASTECH; DA. 1982; PP. 253-260; BIBL. 15 REF.Conference Paper

A FUNDAMENTALLY BASED MODEL OF KNOCK IN THE GASOLINE ENGINE.KIRSCH LJ; QUINN CP.1977; IN: SYMP. INT. COMBUST. 16; CAMBRIDGE, MASS.; 1976; PITTSBURGH; COMBUST. INST.; DA. 1977; PP. 233-244; BIBL. 18 REF.Conference Paper

COMBUSTION, KNOCK AND EMISSION CHARACTERISTICS OF A NATURAL GAS FUELLED SPARK IGNITION ENGINE WITH PARTICULAR REFERENCE TO LOW INTAKE TEMPERATURE CONDITIONS. = CARACTERISTIQUES DE LA COMBUSTION DU COGNEMENT ET DE L'EMISSION D'UN MOTEUR A EXPLOSION AU GAZ NATUREL, PLUS PARTICULIEREMENT POUR DES TEMPERATURES D'ADMISSION BASSESKARIM GA; ALI IA.1975; INSTIT. MECH. ENGRS, PROC.; G.B.; DA. 1975; VOL. 189; NO 24; PP. 139-147; BIBL. 24 REF.Serial Issue

Elektronische Kennfeldzündung mit überlagerter Klopfregelung = Correction électronique d'avance à l'allumage tenant compte du cliquetis = Electronic ignition with knock controlSELLNER, H. J.VDI-Berichte. 1984, Num 515, pp 51-54, issn 0083-5560Article

Piston Stick slipnoise generation mechanismBEARDMORE, J. M.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 3, pp 2545-2552, issn 0096-736XArticle

The Phillips Small Sample Research Octane Number MethodCHILDS, W. V; VICKERY, E. H.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 1, pp 1-10, issn 0096-736XArticle

On multidimensional modeling of auto-ignition in spark-ignition enginesNATARAJAN, B; BRACCO, F. V.Combustion and flame. 1984, Vol 57, Num 2, pp 179-197, issn 0010-2180Article

  • Page / 4